Opticon erbjuder moderna lösningar som kan underlätta användaruppgifterunder någon verksamhet på området. Mobila lösningar håller fältet arbetskraften helt på resande fot samtidigt som kopplas till företagets databas. Ingenjörerna fältservice kan slå upp, lägga till, ta bort och ändra status för flera aktiviteter eller bara rapportera det, allt beroende på behov spåra postflödet. Kommunicera fältdata till företagets databas kan realiseras genom infrastrukturer som GSM, GPRS, EDGE, Bluetooth, Wi-Fi och GPS. Operatörer och deras leveranser kan därför spåras på alla platser, som snabbt kan göras synliga för kunden.
Med realtidslokaliseringslösningar, är svarstiden mellan rörelsen av varor och informationsförsörjningeni systemet klart reduceras till ett minimum. Förändringen i status och ögonblicket mutation i förvaltningen kommit riktigt nära varandra och förbättra tillförlitligheten och noggrannheten i routing data. Systemet kan noggrann fellowship tidpunkten för färdigställande med mottagningsbevis.
Mobil teknik gör att processen koordineras från en central punkt som lämnar ut pappersarbete och förseningar. Mobil tracking & tracing i realtid och om det behövs gränsöverskridande informationen, alltså exakt spårbarhet av varor, vilket gör post myndigheter tillförlitliga och ledande tjänsteleverantörer.
Skannrar för postindustrin
Under de senaste åren har det skett en betydande minskning av vanliga postleveranser och en explosiv ökning av paketleveranserna. Detta genererar en hård konkurrens inom postindustrin som tvingar organisationer att förbinda sig till sina allmänna tjänster. Detta kräver en anpassad process med höga servicenivåer för att möta kundernas önskemål.
Synlighet
Försörjningskedjorna måste vara transparenta, så det är lätt att övervaka produkter och information hela tiden. Synlighet bör också omfatta regelbunden skanning av produkter, från inträde under hela vägen till kundleverans.
Data
Skapandet av en dataintegritetskultur och standardiseringsprocesser är avgörande. Det handlar om informationskvalitet och att se till att alla data, siffror, storlekar och platser är tillförlitliga. Smala metoder krävs som för miljontals transaktioner per vecka, även ett 1-2 gap eller utelämnande av information kan vara katastrofalt och lösa vinstmarginalen.
Kundcentrerad
Företag som sätter kunden i centrum för vad de gör är 60 mer lönsamma, och denna typ av tänkande bör vara en del av företagets kultur och strategi.
Identifieringsteknik
Online-återförsäljare erbjuder idag ett större utbud än de traditionella produkterna. Detta, i kombination med de ökade volymerna, medför behovet av automatisering av sortering och processer. Automatisering har blivit en förutsättning, inte en trevlig att ha, i en värld där sorteringssystem, robotar och smartare materialhanteringsutrustning använder streckkoder, QR-koder, RFID och alla skannrar för att spåra paket. Automatisering skapar synlighet för både kundtjänstmedarbetare och chefer. Leveranskedjans synlighet, dataintegritet och integrerade automationssystem i en kundcentrerad kultur med glada medarbetare är viktiga möjliggörare för en positiv kundupplevelse. Den magiska kemin mellan verksamhetens excellens, kultur och kundservice gör att ditt företag kan växa. Opticon utvecklade kompakta, ergonomiska streckkodsföljare för postindustrin som är mycket framgångsrika och bevisade sig själva. Opticon spelar också en viktig roll i de senaste efterfrågade lösningarna för postskanning. Dess produkter har vuxit till att omfatta avancerade följeslagare (realtid), GPS-enheter och smartphones. Opticon-produkter håller arbetskraften i kontakt med backoffice och företagssystem. Opticon-produkter kräver också minimum utbildning för att använda eftersom deras design liknar konsumentprodukter.